icon rss footer hover.png icon facebook footer hover.png icon mail footer hover.png icon insta footer hover.png
Du er her:   Hjem   ›   Toppmeny   ›   Om oss   ›   Tjenestebeskrivelser A-Å

Matombringing

Matombringing er en ordning hvor du får mat brakt hjem til deg. Det er tilbud kommunen har for de som har vanskeligheter med å få laget middag til seg selv.

  • Generelt om tjenesten

    Alternativt navn

    Middagslevering

    Tema

    - Helse og sosial

    Beskrivelse

    Kjøkkenet på Moer leverer kald middag. Du kan få hjelp til å varme opp maten.

    Målgruppe

    Eldre eller funksjonshemmede som bor hjemme

    aaa
  • Lover og forskrifter

    Tjenesten er ikke lovpålagt. Matombringing kan ytes for å dekke et hjelpebehov som gir rett på tjenesten. I slike tilfeller ytes tjenesten etter helse- og omsorgstjenesteloven. Se blant annet helse- og omsorgstjenesteloven § 3-2 

    Lover

    Forvaltningsloven
    Helse- og omsorgstjenesteloven

    Forskrifter

    Forskrift om egenandel for helse- og omsorgstjenester

    Kvalitetsforskrift for pleie- og omsorgstjenestene

    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    Du kan kontakte kommunen for å få hjelp til å søke om matombringing, eller du kan be andre hjelpe deg hvis du har behov for det. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt.

    Skjema

    Serviceerklæring for middagslevering
    Søknadsskjema om helse- og omsorgstjenester
  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

    Klagemulighet

    Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til kommunen innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til kommunen. Opprettholder kommunen sin avgjørelse, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Forvaltning voksne
    Telefon:64 96 25 90
    Epost:forvaltningsenheten@as.kommune.no
    Postadresse:Postboks 195 1431 Ås
    Besøksadresse:Tunveien 2, u.etg. Moer sykehjem

    Ansvarlig enhet

    Avdeling:Helsedrift

    Kontaktpersoner

    Navn:Gry Mathisen
    Tittel:Enhetsleder
    Telefon:64 96 25 05
    Epost:gry.mathisen@as.kommune.no
  • Andre opplysninger
    Oppdatert:
    2018-01-25 13:32